"Ciemna strona. Szwedzcy mistrzowie kryminału. Zbrodnia, tajemnica, suspens." mnie do gustu nie przypadła.




Książkę dostałam od znajomej, polubiłam ostatnio szwedzkie kryminały, więc pomyślałam sobie, że to będzie odpowiednia lektura dla mnie. Niestety zawiodłam się, miejscami mocno znudziłam i cóż, raczej nie polecam, strata czasu i pieniędzy. Ja chyba jednak nie przepadam za takimi krótkimi formami, wolę dłuższe i bardziej rozbudowane. 

"Ciemna strona. Szwedzcy mistrzowie kryminału. Zbrodnia, tajemnica, suspens." - tytuł wiele obiecuje, ale według mnie, jest to złudna obietnica, bo tylko w kilku opowiadaniach odnalazłam tajemnicę czy suspens, mimo, że napisali je wspomniani mistrzowie kryminału. Znajdziecie tu utwory m.in. takich autorów jak Stieg Larsson, Ake Edwarson, Asa Larsson, mnie osobiście najbardziej podobał się ten napisany wspólnie przez Henninga Mankella i Hakana Nessera. "Nieprawdopodobne spotkanie", jak wskazuje sam tytuł, ma ono miejsce gdzieś na obrzeżach, nie wiadomo dokładnie gdzie, jest wigilijny i śnieżny wieczór, zupełnym przypadkiem przychodzi go spędzić razem dwóm policjantom - Kurtowi Wallanderowi i Vanowi Veeteren, każdy z nich to główny bohater ze znanych kryminałów obu pisarzy. Ciekawy i zaskakujący pomysł, jakoś cieplej robi się na sercu, podczas czytania. Plusem tej antologii jest  na pewno to, że można sobie zrobić szybki przegląd autorów poruszających się w tym własnie gatunku literackim na szwedzkim rynku wydawniczym. 

Osobiście nie polecam, według mnie starta pieniędzy, lepiej zainwestować w poszczególne powieści tychże autorów.


Komentarze

Popularne posty